Emilia (@emilialou) | Female Daily

ADD

image-user-female-daily

emilialou · Emilia

Beauty Rookie | 730 Beauty Points
3.6(19 reviews)
InnisfreeVivid Cotton Ink

No. 2

emilialou recommends this product!

14 Jan 2020

I think I bought the wrong shade, lol. The color looks so tacky. Tekstur nya gak rata, I hate it. Makeup transfer bgt lagi. Kena air dikit langsung pudar. It's a no-no. From outside it looks good but i'll think twice if i wanna buy it again.

Usage Period : 1 week - 1 month

Purchase Point : Shopee

0
3.6(4083 reviews)
Skin AquaUV Moisture Milk

emilialou recommends this product!

14 Jan 2020

Sunscreen alternatif gua karena stock nivea abis. Kurang suka sama teksturnya, pas dipake bikin kulit jadi lengket banget. Tapi lumayan buat melembabkan. Kadang bikin muncul jerawat kecil-kecil setelah pake ini saat aktivitas outdoor.

Usage Period : 3 months - 6 months

Purchase Point : Dan+Dan

0
3.6(642 reviews)
PIXYMake It Glow Dewy Cushion

201 Neutral Beige

emilialou recommends this product!

14 Jan 2020

Finishing nya natural banget. It also smells decent. To be honest dewy cushion isn't my type since my skin is oily and the weather is too humid. But this one doesn't cause acne breakout at all. So, I'd give a score 4 out of 5.

Usage Period : 3 months - 6 months

Purchase Point : Dan+Dan

0
3.6(245 reviews)
NIVEASun Protect & White Oil Control Serum SPF50 PA+++

14 Aug 2019

Very recommended for oily skin! Waktu itu aku bingung banget mau pake sunscreen apa karena mostly— bahan nya pada ngetrigger kulit yang oily. Terus aku nemu ini di carefour, karena penasaran jadinya aku beli. Tekstur nya ringan terus ga bikin bruntusan juga. Downside ny ... Read more

0
3.6(220 reviews)
EllipsHair Mask

Hair Treatment

16 Jun 2019

Bikin rambut jadi alus + wangi bgt. Rambut gw tadian rusak parah karena keseringan dicatok, hair dryer, segala macem. Tapi karena pake ini skrg jadi mendingan dikit, dan ga kusut lagi. Hehehe. Sayangnya berbentuk sachet, coba aja kalo ada yg share in jar:(

0
3.6(265 reviews)
Mustika RatuShampoo Bayam

13 Jun 2019

Suka bgt sama wangi nya. Dulu gw sering bgt pake ini karena dibeliin nyokap. Tapi belakangan jarang make, karena berefek samping bikin rambut kusut. Rambut gw udah kering bgt pake ini malah tambah kering, udah gitu susah diatur. Hehe. Tapi buat rambut lepek cocok bgt si ... Read more

0
3.6(117 reviews)
SariayuPensil Alis

Coklat Matang

13 Jun 2019

Warna nya ga cocok sama skintone gw. Jatohnya jadi terlalu tebel, dan susah bgt buat diratain. Took a long time to completely brush it off. I don't think i'll recommend this to beginner. Mending eyebrow pencil yg mekanik deh

0
3.6(15 reviews)
OriflameVery Me Mirror Gloss

emilialou recommends this product!

08 Jun 2019

It smells really nice but i don't really like the color. I used to wear it a lot back then when i was still in middle school. It's very glossy and thick in texture. The branding looks nice but the quality itself isn't..

Usage Period : More than 1 year

Purchase Point : Oriflame

0
3.6(845 reviews)
GarnierLight Complete Whitening Peel Off Mask

Lemon

08 Jun 2019

Meh. Bought this at convenience store and not really feeling it. Technically, it doesn't really work- at all. Fragrance come off too strong and the texture is really sticky when you touch it. Not gonna repurchase:/

0
3.6(1235 reviews)
GarnierBB Cream Miracle Skin Perfector

08 Jun 2019

Suka wanginya. Selalu pake ini kalo gapunya waktu buat bedakan, lol. Tapi ini kurang nyerap ke kulit, dan susah ngeratain nya juga. Malah keliatan kaya pake dempul gitude:( Ga bikin clogged pores sih.. cuma ya.. warna nya kurang natural

0
Prev
Next