Dhea Pratiwi (@Dheadpool) | Female Daily
image-user-female-daily

Dheadpool · Dhea Pratiwi

Beauty Advisor | 4552 Beauty Points
4.6(809)

Emina

Lip Mask

24 Jan 2021

recommends this product!

My laneige's runs out already so I tried this one. I've been using this for 4 months and this is quite good. It's a little bit more 'buttery' than laneige, it moisturize my lips just as good as laneige. I use this every day, night, and whenever I need some moisturize on ... Read more

Usage Period : 3 months - 6 months

Purchase Point : Shopee

0
5(1)

Viva Cosmetics

Gentle Care Face & Body Moisturizer

23 Jan 2021

recommends this product!

This is my second bottle. It feels good on my skin. It moisturizes my skin but not too much. It can be used day and night. No parabens, no alcohol, no colorant, but not perfume-free. It feels like hada labo but a little bit thicker. If you love hada labo, you'll love th ... Read more

Usage Period : 3 months - 6 months

Purchase Point : Shopee

0
3.8(12)

Herborist

Aloe Vera Facial Wash Gel

18 Jan 2021

recommends this product!

SLES is the second ingredients and perfume's one of the toplist ingredients, above the aloe vera extract. But I have no problem with this facial wash. It doesn't dry my skin nor take the excess oil vigorously. Yah, if you are on a budget and have 'badak' and oily skin, ... Read more

Usage Period : 1 week - 1 month

Purchase Point : Shopee

0
4.1(56)

Castella

Whitening Body Lotion

Australian Goat Milk and Honey

18 Jan 2021

recommends this product!

Lembabnya biasa aja, mencerahkannya aku blm dapet. Tapi yg aku dapatkan adalah ga bikin gerah pliket panas dan aneh kalo disirem air. Campur minyak zaitun 1-2 tetes langsung lembab tanpa greasy. Repurchase? Jelas. Btw dia WANGI BGT UKHTYYY asli kek pake parfum sebadan b ... Read more

Usage Period : 1 week - 1 month

Purchase Point : Shopee

0
4.2(581)

Purbasari

Lulur Mandi

Bengkoang + Brightening

15 Jan 2021

doesn't recommend this product!

MIRIP SHINZUI :( Kasar, panas, dibilas susah jadi licin, bikin kering, bikin sakit ke tangan. Ga lagi-lagi beli ini :( mencerahkannya ga dapet karena aku jarang makenya karena tersiksa :( Plusnya dia murah dan gampang dicari

Usage Period : 1 month - 3 months

Purchase Point : Indomaret

0
4.3(397)

Shinzui

Skin Lightening Body Scrub

Sakura

15 Jan 2021

doesn't recommend this product!

Jujur gw ga ngerti kenapa ini jadi holy grail semua orang. Scrubnya kecil2 tapi sekasar itu, feelnya panas pula. Abis luluran jadi kering parah dan ga ketolong pake lotion. Mencerahkan juga engga :( Licin pula pas dibilas jd susahhh ilangnya. Satu jar abis dalam waktu + ... Read more

Usage Period : 3 months - 6 months

Purchase Point : Indomaret

0
4.3(520)

Herborist

Lulur Tradisional Bali

Whitening + Milk

15 Jan 2021

recommends this product!

Lulur kecintaan selain viva. Dia thick, agak susah diratain. Tapi dia lembuttt banget dan ga sakit. Kemampuan angkat dakinya yaa cukup lah, lagian aku juga ga kemana2 jadi daki ga banyak. Wanginya juga enak. Mencerahkan? Entahlah, my skin had been damaged due to sun exp ... Read more

Usage Period : 1 month - 3 months

Purchase Point : Shopee

0
4.2(1064)

Mustika Ratu

Minyak Zaitun Serbaguna

14 Jan 2021

recommends this product!

Dia bagus. Ingredientsnya ada zaitun, rose oil, sama jasmine. No mineral oil kek merk sebelah. Tapi baunya itu aku gakuatt :(( dipake buat makeup remover juga gaenak gtlo ganggu wanginya :(. Tp buat campuran lulur dan lotion OK punya sih. Recommended? Buat lulur ama lot ... Read more

Usage Period : 1 month - 3 months

Purchase Point : Shopee

0
4.4(493)

Herborist

Minyak Zaitun

14 Jan 2021

recommends this product!

Asli gw bingung. Labelnya sih 'minyak zaitun' tapi ingredients pertama mineral oil. Aku pake dia buat makeup remover (buat yg waterproof) dan campuran lulur. Sejauh ini enak enak ajasih. Gaada bau menyengat, sensasi perih, atau apapun. Yah... Rekomen? Hmmm bingung jg gw

Usage Period : 1 week - 1 month

Purchase Point : Shopee

0
3.6(20)

Herborist

Micellar Water Aloe Vera

13 Jan 2021

recommends this product!

Harganya cukup murah (14ribuan) claimnya no alcohol tp masi ada perfume. Performa cukup baik, makeup yg ga waterproof terangkat, sunscreen jg terhempas. No kering no panas no gatel. Tp masi lebih cinta viva karena no perfume hehew. Cukup recommended lah

Usage Period : 1 week - 1 month

Purchase Point : Shopee

0
Prev
Next